Cita previa nos rexistros civís

É necesario pedir cita previa para acudir ao Rexistro Civil co obxectivo de evitar desprazamentos innecesarios ás sedes. Antes de solicitar a cita, infórmese sobre a documentación que debe presentar no seu Rexistro Civil.

A continuación pode atopar a documentación necesaria para cada trámite nos distintos rexistros civís:

INSTRUCIÓNS QUE DEBE CONSULTAR ANTES DE PEDIR CITA

Por favor, antes de solicitar cita previa, consulte a información do trámite que desexa realizar e se ten alguna dúbida envíe a súa consulta a través do correo registrocivil.acoruna@justicia.es. Co obxectivo de que o servizo sexa máis eficaz e para evitar pérdidas de tempo innecesarias, rogámoslle que NON solicite cita previa se únicamente desexa recibir información sobre un trámite, xa que pode consultala nesta páxina ou mediante correo electrónico.

Só poderán solicitar cita previa as persoas empadroadas no partido xudicial deste rexistro civil, e persoas con interese lexítimo. En caso contrario, a cita non será atendida.

É obrigatorio pedir cita a través desta páxina para:

  • Nacionalidade, traslados, vecindade civil.
  • Matrimonio: presentación e documentación.
  • Matrimonio: ratificacións, audiencia previa e declaración de dúas testemuñas.

Para os seguintes trámites deberá cursar a súa solicitude de cita a través do correo registrocivil.acoruna@justicia.es:

  • Capitulacións matrimoniais.
  • Disforia de xénero.
  • Recoñecemento e expedientes de filiación.
  • Cambio de nome e apelidos, inversión de apelidos, tradución do nome.
  • Inscricións de nacementos fóra de prazos, legaxo de abortos.
  • Corrección de erros.

Non se tramita neste Rexistro Civil a apertura de expedientes de NACIONALIDADE POR RESIDENCIA, salvo a autorización necesaria para a súa obtención polos menores de 14 anos. A nacionalidade por residencia deberá solicitala ante a sede electrónica do Ministerio de Xustiza ou nos rexistros administrativos establecidos no artigo 16.4 da Lei 39/2015 do 1 de outubro de procedemento administrativo común das administracións públicas.

É indispensable acudir cos documentos que se poden descargar abaixo deste apartado debidamente cubertos. Por favor, antes de solicitar unha cita, comprobe que dispón de toda a documentación solicitada. E lembre asistir á cita debidamente identificado/a con DNI, NIE ou pasaporte.

Matrimonios

*Para a solicitude de inscrición de matrimonio celebrado no extranxeiro, deberá solicitar cita no apartado de nacionalidade

Nacionalidade

TRÁMITES QUE NON PRECISAN CITA

Para os seguintes trámites non se necesita cita previa, neste caso, o horario de atención ao público no Rexistro é de 9 a 14 horas, de luns a venres. Certificacións e recollida de documentación, de 9 a 18 horas, de luns a venres, e sábados, de 10 a 13 horas:

  • Fe de vida.
  • Solicitude de certificados. (Recoméndase pedilos a través do correo electrónico registrocivil.acoruna@justicia.es ou a través da sede electrónica do Ministerio de Xustiza para evitar desprazamentos innecesarios).
  • Inscricións recén nados.
  • Demais trámites non incluídos en ningún dos anteriores.

  • Certificacións, fes de vida/estado e duplicado libro familia
  • Expedientes matrimoniais
  • Capitulacións matrimoniais
    Para este caso a persoa interesada deberá presentar a seguinte documentación (só se poderá presentar por unha das persoas contraíntes ou os proxenitores destas con autorización asinada):
    • Capitulacións (copias tanto para o rexistro civil como para as persoas contraíntes)
    • DNI
    • Autorización asinada polas persoas contraíntes no caso de levalas os seus proxenitores
  • Xuras de nacionalidade
    Para este caso a persoa interesada deberá presentar a seguinte documentación:
    • Cuestionario de datos relativos ao seu nacemento, cuberto con letra clara e en maiúsculas
    • Orixinal e fotocopia do NIE ou pasaporte
    • Os seguintes orixinais:
      • Certificación literal de nacemento, debidamente legalizada ou apostillada e traducida ao español (se estivese noutro idioma
      • Certificacións de antecedentes penais actualizadas, do seu país de orixe e español
      • Certificación padroal actual
      • Xustificante da data de notificación da resolución pola que se lle concede a nacionalidade

  • Expedientes matrimoniais
  • Xuras de nacionalidade
    Para este caso a persoa interesada deberá presentar a seguinte documentación:
    • Cuestionario de datos relativos ao seu nacemento, cuberto con letra clara e en maiúsculas
    • Orixinal e fotocopia do permiso de residencia e, se o tivese, orixinal e fotocopia do libro de familia español
    • Os seguintes orixinais:
      • Certificación literal de nacemento, debidamente legalizada ou apostillada e traducida ao español (se estivese noutro idioma)
      • Certificacións de antecedentes penais actualizadas, do seu país de orixe e español
      • Certificación padroal conxunta
  • Capitulacións matrimoniais
    Para este caso a persoa interesada ou persoa autorizada cun poder especial para a realización deste trámite deberá presentar a seguinte documentación:
    • Capitulacións (copias tanto para o rexistro civil como para as persoas contraíntes)
    • DNI
  • Fe de vida e estado
  • Entrega de documentación para outros expedientes

  • Xuras de nacionalidade

    O Rexistro Civil competente para a XURA DE NACIONALIDADE é o do domicilio que conste na resolución de concesión coa única excepción de que a/o solicitante pode aportar o certificado de empadronamento cunha alta nun domicilio diferente si a alta é anterior á data da resolución de concesión.

    Conforme coa circular da Dirección Xeral de Seguridade Xurídica e Fe Pública sobre os trámites de xura e inscripción da nacionalidade española por residencia de 05/03/2021 emitidas pola DIRECCIÓN XERAL DE SEGURIDADE XURÍDICA E FE PÚBLICA para os trámites de xura se requerirá a seguinte documentación:

    • Orixinais do certificado de nacemento e do de antecedentes penais do país de orixe cuxa copia foi aportada no seu momento de forma telemática ao expediente.
    • Resolución de concesión da nacionalidade, así como certificación na que conste a data de notificación da mesma a través da CARPETA CIDADANA.
    • Certificado de empadronamento que acredite que o domicilio do interesado está en Lugo ou na localidade de algún dos seus rexistros delegados (FRIOL, CASTROVERDE, CASTRO DE REI, OUTEIRO DE REI, MEIRA, GUNTIN, POL, O CORGO Y RÁBADE).
    • Copia do NIE.
    • Libro de Familia Español (se existe).
    • Cuestionario de datos relativos ao seu nacemento, cuberto con letra clara e en maiúsculas
  • Expedición do libro de familia, duplicados e anotacións.
  • Entrega da documentación para todo tipo de expedientes.
  • Capitulacións matrimoniais.
    Para este caso a persoa interesada deberá presentar a seguiente documentación (só se poderá presentar por unha das persoas contrayentes ou os proxenitores destas con autorización asinada):
    • Capitulacións (copias tanto para o rexistro civil como para as personas contraíntes)
    • DNI
    • Autorización asinada polas persoas contraíntes no caso de levalas os seus proxenitores
  • Expedición de certificacións e fes de vida.
  • En todo caso deberá comparecer persoalmente o interesado/a e, no caso de non ser posible por razóns de saúde deberase aportar certificado médico de data inmediatamente anterior á comparecencia polo cal se acredite a imposibilidade de comparecencia persoal da persoa cuxa fe de vida se solicita


Para a expedición de certificados, fes de vida e inscricións dentro do prazo de nacementos e defuncións non é necesaria a cita previa, podendo comparecer no rexistro de 9 a 14 horas. Para calquera outro trámite deben pedir cita no apartado "Xuras e outros expedientes".


INSTRUCIÓNS QUE DEBE CONSULTAR ANTES DE PEDIR CITA

Por favor, antes de solicitar unha cita comprobe que dispón de toda a documentación solicitada.

É indispensable acudir o día da cita debidamente identificada/o con DNI, NIE ou pasaporte. Tamén debe levar os documentos do trámite que desexa realizar e é moi recomendable acudir cos modelos e solicitudes debidamente cubertos, pois isto reduce os tempos de espera. Pódelos descargar debaixo deste apartado.

Só poderán solicitar cita previa as persoas empadroadas en Ponteareas ou no partido xudicial deste rexistro civil (dependendo do trámite varía o criterio de empadroamento) e persoas con interese lexítimo.

Se ten algunha dúbida ou desexa realizar algún trámite non recollido no sistema de citas pero que é competencia do Rexistro Civil, envíe a súa consulta a través do correo electrónico registrocivil.ponteareas@justicia.es.

Matrimonio
Duplicado do libro de familia

Poden solicitar duplicado do libro de familia as persoas que sexan titulares deste e que estean empadroadas en Ponteareas. Revise as instrucións e documentación a aportar en cada caso:

Fe de vida e estado
  • A persoa solicitante deberá estar empadroada en Ponteareas.
  • Deberá comparecer a persoa interesada provista do seu DNI no que conste o domicilio en Ponteareas; se non consta, deberá presentar un certificado de empadroamento.
  • No caso de non poderse desprazar por motivos médicos, a persoa que faga a solicitude no seu nome deberá traer cuberto o formulario que se achega e un informe actual do médico de familia, ademais do seu DNI e o DNI do/da solicitante.
Inscrición de nacemento
Nome e apelidos
Filiación
Cambios rexistrais
Nacionalidade
  • Presunción de nacionalidade:
  • Conservación da nacionalidade española:
  • Recuperación da nacionalidade española:
  • Veciñanza civil

    Poderán solicitar o cambio da veciñanza común á veciñanza galega as persoas que acrediten que levan vivindo en Galicia más de dous anos. Para solicitala, deberán estar empadroadas no partido xudicial de Ponteareas. A documentación precisan é a seguinte:

    • Certificado de nacemento actualizado.
    • Empadroamento actualizado dos dous últimos anos.
    • Orixinal e fotocopia do DNI.

    As persoas interesadas deberán acudir ao rexistro CO SEU DNI.


    TRÁMITES QUE NON PRECISAN CITA
    • Os certificados de nacemento, matrimonio e defunción ocorridos en Ponteareas deberán solicitarse a través do correo registrocivil.ponteareas@justicia.es, indicando NOME e APELIDOS e a DATA do feito (se fose posible, tamén tomo e páxina), e pola mesma vía indicaráselle a data en que pode recollelo, no caso de que a persoa solicitante resida en Ponteareas; de non residir en Ponteareas, debe indicar no correo electrónico o enderezo ao que enviarllo. Os devanditos certificados tamén poden obterse a través da páxina web do Ministerio de Xustiza - Sede Electrónica - Trámites (de contar con DNI electrónico, clave PIN ou clave permanente, a expedición é automática).
    • A inscrición a través do Rexistro Civil de recentemente nacidos non necesita cita previa. Neste caso, o horario de atención ao público é de 10:00 a 13:00 horas, de luns a venres. No caso de que se opte pola inscrición do nacemento na localidade do domicilio común dos pais (Ponteareas), distinto ao do lugar en que se produciu o nacemento (xeralmente, Vigo), esíxese que a solicitude se formule pola comparecencia dos proxenitores de común acordo, e dentro do prazo para practicar a inscrición desde o nacemento ou alumeamento (momento no que unha persoa ten vida propia independente, fóra do seo materno). É necesario que comparezan ambos, achegando a seguinte documentación:
      • Follas amarelas do Hospital.
      • Certificado de empadroamento de ambos os pais.
      • Certificado da Clínica ou Hospital de que non se promoveu ningunha outra inscrición do recentemente nado.
      • Débese acreditar o domicilio común dos pais no lugar en que se pretende inscribir. A acreditación farase por DNI ou, na súa falta, por certificado de empadroamento.
      • Os solicitantes deben manifestar baixo a súa responsabilidade que non promoveron a inscrición no Rexistro Civil correspondente ao lugar de nacemento, acompañando ademais unha certificación acreditativa de que tampouco o fixo a dirección do centro hospitalario no que tivo lugar o nacemento.

      No caso das inscricións realizadas polo propio hospital, o Centro Sanitario enviará ao Rexistro Civil todos os documentos necesarios para practicar a inscrición de nacemento polo que non será necesario que os proxenitores se despracen ao Rexistro Civil salvo que a documentación enviada conteña algún erro, omisión ou inexactitude que precise posterior corrección. Unha vez practicada a inscrición, o Rexistro Civil enviará aos proxenitores ao correo electrónico que achegaron unha comunicación de que a inscrición se ha efectuado correctamente, cun código mediante o cal poderán descargar o certificado de nacemento. En caso de non achegar e-mail, remitirase o mesmo por correo postal.

    • Tampouco é necesario solicitar cita para obter o impreso de derradeiras vontades. Neste caso, abonda con acudir ao Rexistro Civil en horario de atención ao público (de 10:00 a 13:00 horas, de luns a venres).

    • Información expedientes
    • Expedientes matrimoniais
    • Xuras de nacionalidade
      Para este caso a persoa interesada deberá presentar a seguinte documentación:
      • Cuestionario de datos relativos ao seu nacemento, cuberto con letra clara e en maiúsculas
      • Orixinal e fotocopia do NIE ou pasaporte
      • Os seguintes orixinais:
        • Certificación literal de nacemento, debidamente legalizada ou apostillada e traducida ao español (se estivese noutro idioma)
        • Certificacións de antecedentes penais actualizadas, do seu país de orixe e español
        • Certificación padroal actual
        • Xustificante da data de notificación da resolución pola que se lle concede a nacionalidade
    • Capitulacións matrimoniais
    • Fe de vida
    • Nacementos
      Deben comparecer ambos proxenitores cos seus documentos de identidade nos seguintes casos:
      • Que sexa o/a primeiro/a fillo/a (aínda que estean casados)
      • Que non estean casados
    • Certificacións

    INSTRUCIÓNS QUE DEBE CONSULTAR ANTES DE PEDIR CITA

    Só poderán solicitar cita previa as persoas empadroadas no partido xudicial deste rexistro civil, e persoas con interese lexítimo. En caso contrario, a cita non será atendida.

    É obrigatorio pedir cita a través desta páxina para:

    • Certificados de nacemento, matrimonio e defunción ou duplicados de libros de familia
    • Fe de vida
    • Presentación de capitulacións e traslados de inscricións
    • Trámite para boda civil
    • Outros trámites, cambios de nome, apelidos ou sexo:
      • Inscricións de matrimonio do Rexistro Central
      • Cambio de nome e sexo
      • Expedientes de invertido de apelidos
      • Expedientes de cambio de nome e apelidos
      • Expedientes de fe de vida
    • Inscricións de recén nacidos e entrega de libros de familia
    • Nacionalidade: información e expedientes

    Para o resto dos trámites é preciso solicitar cita previa telefónica a través do teléfono 886 218 498.

    É indispensable acudir cos documentos que se poden descargar abaixo deste apartado debidamente cubertos. Por favor, antes de solicitar unha cita, comprobe que dispón de toda a documentación solicitada. E lembre asistir á cita debidamente identificado/a con DNI, NIE ou pasaporte orixinais.

    Traslado de inscricións de matrimonio
    Traslado de inscricións de nacementos
    Inscricións de matrimonio do Rexistro Central
    Matrimonios civís
    Cambio de nome e/ou apelidos
    Rectificación rexistral da mención relativa ao sexo
    Invertido de apelidos
    Cambio de nome de persoas transexuais
    Nacementos
    Expediente de fe de vida
    • Debe aportar o certificado de empadroamento, o certificado médico cun máximo de antigüedade máximo de 15 días que recolla a imposibilidade de trasladarse e a fotocopia do DNI dos/as 2 testigos/as, do/a familiar e da persoa imposibilitada. Debe comparecer o/a familiar e os 2 testigos/as cos DNI orixinais e da persoa obxeto do expediente.
    Expedición de certificado de fe de vida
    • Para solicitar a expedición deste certificado, se é o/a titular debe comparecer co DNI. Se non pode acudir o/a titular, o/a solicitante debe acudir co seu DNI orixinal e co DNI orixinal do titular e co certificado médico que recolla a imposibilidade de trasladarse cun máximo de 15 días de antigüidade. Ademais, no caso de que precise expedición de certificado de fe de vida e estado civil, debe tramitar un Expediente de fe de vida.
    Nacionalidade
    Duplicados do libro de familia
    • Debe comparecer un/unha dos/as titulares do Libro e en caso de perda ou extravío debe aportar a denuncia.